Fast i hjulet

Livet flyter på rätt bra just nu. Vaknade idag med ett stort leende på läpparna och har känt mig riktigt glad under dagen. Jag har ju tidigare klagat på att jag har mycket att göra i skolan. Det har jag, men det mesta börjar ordna upp sig nu. Fick igår reda på att jag (och nu citerar jag min svenska/historialärare) "höll ett riktigt rörande och bra tal i svenska, som ligger på ett klart MVG". Känns riktigt bra, eftersom att det var ett rätt tungt ämne som tog mycket kraft och energi av mig när jag väl stod där och berättade.
 
För övrigt så har jag nu sökt in till Ljudteknikerutbildningen i Haparanda. Sökte även Ljusdesign. Känns också bra. Det enda negativa med om jag nu skulle komma in är att jag måste flytta till Haparanda. Lämna mina vänner och familj och flytta ännu högre upp till en ännu mindre stad än Luleå. Men det är ju bara två år och jag tror att det kan bli två roliga år också. Dessutom så är det ca 1,5h körtid till Luleå från Haparanda, så helt låst blir jag ju inte ändå.
 
Men nu tar jag en dag i sänder och taggar för fullt till studenten. Tänk att det bara är 23 dagar kvar..
 
 
 
En liten kom ihåg-lista till mig själv:
- Lämna in den där förbannade debattartikeln (svenska b)
- Plugga inför historieprovet
- Gör färdigt arbetsproverna (Medieproduktion)
- Lämna in PM:et till nationella i svenska b
- Gör färdigt powerpointen om stress (psykologi)
- Fortsätta planera "sista timmen" (Ljud)
- Bestämma om jag ska ha klackar eller ej på fötterna på studenten
- Hitta skor till studenten
- Se till att få ut mina betyg så jag kan söka in till ljudutbildningen i Haparanda
- Söka in till ljudutbildningen i Haparanda
- Fixa klipptid till i mitten av maj
- Komma på vad jag önskar mig i studentpresent
 
Att göra i MPR (Medieproduktion)
- Jingel nr.1
- Jingel nr. 2
- Nyhetssändning
- Reportage (om tiden före studenten)
- Personligt brev
- Dramatisering



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Persson

Ensamstående morsa på 22 bast. Här är min vardag.

RSS 2.0